وبلاگ

توضیح وبلاگ من

شبیه سازی بخش رادیوئی سیستم انتقال بی سیم

 
تاریخ: 29-11-99
نویسنده: فاطمه کرمانی

:
جذابیت های خاص ارتباطات بدون سیم و مزایای حاصل از آن شركتهای مطرح دنیا را بر آن داشت تا در اواخر قرن بیستم میلادی ضمن تشكیل گروه كاری موسوم به BSIG استانداردی را تحت عنوان Bluetooth تدوین نمایند كه در آن ضوابط و شرائط انتقال داده در برد كوتاه تعریف و در محدوده فركانسی ISM تبیین شده است .افزایش تمایل سایر شركتهای مرتبط برای عضویت در گروه BSIG از یك سو و روند صعودی تولید تجهیزات مبتنی بر این استاندارد، Bluetooth  را در فرصت زمانی بسیار كوتاه بعنوان یك تكنیك كارآمد در طراحی و ساخت تجهیزات الكترونیكی و مخابراتی تبدیل نمود.این موفقیت چشمگیر انگیزه كارشناسان و اساتید صنعت الكترونیك و مخابرات را بیش از پیش برای تحقیق ، تفحص و بكارگیری این تكنیك افزایش داد كه متخصصین كشور ما نیز از این قاعده مستثنی نبودند.از آنجا كه یكی از بخشهای ضروری و اجتناب ناپذیر یك سیستم ارتباطی ، بخش رادیوئی (RF) آن می باشد ،طراحی و شبیه سازی فرستنده / گیرنده مبتنی بر

دانلود مقالات

 استاندارد Bluetooth در این پایان انجام پذیرفته است.

در فصل های مختلف گزارش تقدیم شده در ابتدا فناوری Bluetooth و استاندارد بخش RF معرفی و تشریح می شود. پس از آن در فصل دیگر چند مدار مجتمع مشابه مورد بررسی و آنالیز قرار می گیرد.سپس مدار پیشنهادی تشریح و ضمن معرفی اجزاء آن، نتایج شبیه سازی گزارش می شود.
فصل اول: کلیات
1-1- هدف
هدف از انجام این پروژه،شبیه سازی بخش رادیوئی سیستم انتقال بی سیم برد کوتاه مبتنی براستاندارد زمی باشد.
2-1- پیشینه تحقیق
با توجه به زمان انجام پروژه و تازگی موضوع در سطح دانشگاه های کشور،پروژه های تحقیقاتی در این زمینه تعریف و انجام نپذیرفته بود. ولیکن با توجه به جذابیت های این فناوری جدید در بازارهای مختلف از جمله ایران و توجه شرکت های مخابراتی – تحقیقاتی به این پدیده،موضوع پایان نامه به عنوان یک موضوع جدید تعریف و تصویب گردید.
3-1- روش کار و تحقیق
در فصل دوم تحت عنوان “آشنائی با فناوری Bluetooth و استاندارد بخش RF آن” به بررسی جامع اطلاعات و شرائط تعیین شده در استاندارد تعیین شده می پردازیم . اهم مطالبی كه در این فصل خواهند آمد عبارتند از : معرفی Bluetooth، باندهای فركانسی  B.T، مدولاسیون و محافظت در برابر خطا ، مشخصات فرستنده و گیرنده ، مكانیزم های مختلف انتقال ، پروتكل ها و پروفیل ها و فناوریهای رقیب B.T. سپس در فصل سوم ، سعی گردیده با الگو برداری از چند مدار مجتمع موجود،ایده ای در خصوص فرستنده / گیرنده سیستم انتقال داده در برد كوتاه حاصل گردد كه بدین منظور به معرفی و تشریح سه مدار مجتمع ساخته شده توسط شركتهای Atmel، OKI، Ericsson خواهیم پرداخت.
پس از آشنائی با چند مدار مجمتمع ساخته شده و اشراف بر بلوك دیاگرام آنها،در فصل چهارم فرستنده / گیرنده مورد نظر طراحی و نتایج شبیه سازی كه توسط نرم افزار senerade حاصل شده ، ارائه می گردند . لازم است توان خروجی فرستنده برای 1mV، 2/5mV و 100mV تنظیم گردد.


فرم در حال بارگذاری ...

« آمیزه سازی رزینهای پلی استر غیر اشباع با جمع شدگی کمطراحی بهینه موتور جریان مستقیم »